CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, June 09, 2006

International Islamic Fair at PWTC

I haven't much time to update anything coz I'm heading off to Ipoh for an event in Ipoh in like 30 minutes (God, I hate my job!!). Just a quick note on an event in PWTC this weekend.

*************************************************************
International Islamic Fair adalah antara usaha pertama dan ulung dalam memartabatkan produk dan servis Islam melalaui pamerannya dan melalui konferens yang diadakan dengan tujuan untuk menyentuh isu-isu yang berlegar di kalangan umat Islam semasa dan juga konsert yang diadakan untuk tujuan amal mengumpul dana untuk membekalkan tafsir Al-Quran kepada hotel-hotel.

Namun begitu, tinggal beberapa hari lagi untuk program berlangsung, jualan tiket untuk konsert, konferens amatlah sedikit sekali. Tidak sampai 10% tiket yang telah terjual. Begitu juga dengan pameran percuma yang diadakan. Masih ramai belum tahu kewujudan IIF ini.

Dalam usaha untuk meyakinkan exhibitioner untuk membuka booth pameran, kami menjanjikan kehadiran lebih dari 50 000 - 70 000 akan hadir. Namun dalam keadaan begini, kami kurang yakin untuk mendapat 10 000 pengunjung pun.

Apa yang merisaukan kami, sekiranya program ini tidak mendapat sambutan, tidak ramai pihak yang berminat untuk menyertai program sebegini pada masa yang akan datang, sekaligus ruang untuk memasarkan produk dan servis Islam, serta platform untuk mengumpul dana dan konferensi untuk membincangkan isu isu Islam, tidak lagi dapat dijalankan.

Oleh itu, bantulah kami untuk menyebarkan maklumat mengenai program ini, sama ada melalui e-mail, yahoogroup, sms, bulletin frenster, blog dsbnya.

Tarikh : 9 - 11 Jun 2006 (Jumaat- Ahad)

Tempat : PWTC, Kuala Lumpur, Malaysia.

Masa : 10 pagi - 8 malam setiap hari.

Kemasukan : Pameran adalah percuma, konsert dan konferens adalah berbayar.

Jasa anda dalam menyebarkan maklumat hanya Allah yang mampu balasnya.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi Azmil di 012-226 7769.
****************************************************

2 comments:

Kaklong Syikin said...

sorrylah...nape bab promosi ni tk berapa menggalakkan? terutama kat luar2 bandar..dan seluruh negara? nape tak gunakan artis utk buat promosi..kalau itu medium yg sellau digunakan? saya tak taulah sama ada stesen2 tv swasta negara kita ni ada ambil bahagian atau tidak..saya kira pihak kerajaan lah kena enforce betul2 promosi program ni melalui jabtan2 kerajaan yg sedia ada..tapi kalau takat melepas batuk ditangga mmg susahlah..

tpi kalau semua usaha di atas telah diambil masih tak de sambutan, itu masalah mentaliti masyarakat kita yg kaitkan Islam tu ngan perkara ritual, sedangkan islam tu lebih meluas mencakupi sains n teknologi, ekonomi...inilah cabaran krjaan islam hadhari utk didik rakyat jelata menerima islam tu bkn takat rukun islam n rukun iman, tapi ia satu budaya hidup :)

anyway Along, tq for the info...

Unknown said...

Hi, just stumbled upon ur blog. Very nice. Ur dgtr looks cute.